www.strefaimperiumgier.pl O Nas | Redakcja | Partnerzy | Kontakt

Sid Meier's Civilization V - Nowy wspaniały świat
Mastermind | 2013-07-26 02:43:00

Nowy wspaniały świat, autorstwa Firaxis, to rozszerzenie do piątej części Cywilizacji, które do działania wymaga podstawki. Podobnie jak w przypadku innych tego typu dodatków również ten wprowadza do gry szereg bardziej i mniej istotnych rozwiązań, nie dokonując przy tym może rewolucji, ale w dużym stopniu zmieniając sposób prowadzenia rozgrywki. Innymi słowy, jeśli macie już piątą Ciwkę ograną na prawo i lewo, warto sięgnąć po Nowy wspaniały świat, bo dzięki temu odkryjecie tę grę niejako na nowo. Dodatek wprowadza bowiem istotne zmiany na płaszczyźnie strategicznej, dyplomatycznej i handlowej oraz bezpośrednio w mechanice rozgrywki, sprawiając tym samym, że zabawa staje się nieco bardziej skomplikowana i pasjonująca.

Wśród zmian na pierwszy plan (głównie za sprawą wyeksponowanie tego faktu na pudełku) wysuwa się możliwość pokierowania polską nacją. Nie jest to zmiana kluczowa z punktu widzenia mechaniki, ale dla nas jednak istotna. Dzięki niej przestajemy być skazani na wszelkie fanowskie rozszerzenia, ale możemy po prostu w roli Kazimierza III Wielkiego podbić cały świat. Polska doczekała się, jako cechy szczególnej, Solidarności, co umożliwia podczas zmiany epoki dodatkową zmianę ustroju społecznego. Dodaje to naszym działaniom odrobinę więcej elastyczności niż przy grze innymi nacjami. Trzeba również przyznać, że twórcy dość wiernie oddali historyczne realia i specjalną jednostką Polaków jest husaria. Całości uzupełnia generujący dodatkowy dochód budynek Książęcej Stajni.

Wspomniana husaria zastępuje lansjerów i sieje bezlitosny popłoch na polu walki, tym bardziej, że jeśli w czasie fazy ataku zada więcej obrażeń niż wróg, sprawia, że musi on rejterować. Produkowanie husarii staje się zatem niezwykle opłacalne, jeśli dążymy do zwycięstwa, stawiając na podbój świata,

W sumie nowych nacji jest w grze 9 (Asyria, Brazylia, Indonezja, Maroko, Polska, Portugalia, Szoszoni, Wenecja oraz Zulusi), a interesująco i nowatorsko przedstawia się również rozgrywka Wenecją. Wenecjanie nie mają zwykłych osadników przez co zabawa nimi jest diametralnie różna od tego co znamy. Za sprawą specjalnej jednostki, Kupca weneckiego możemy po prostu przejmować (kupować) państwa-miasta, czyniąc je marionetkowymi bytami i w ten sposób poszerzać nasze granice. Zabawa Wenecjanami – również zgodnie z realiami historycznymi – opiera się na wykorzystywaniu prawdziwego morza pieniędzy, które z czasem zasila nas skarbiec. Dzięki temu Wenecjanie mogą sobie kolejne budynki po prostu kupować.

Nowości nie kończą się na nowych nacjach. Wśród zmian bardzo silnie wpływających na rozgrywkę wymienić trzeba z pewnością tzw. kongres światowy, a więc organizację, która z czasem (konkretnie w epoce Atomu) przekształci się w ONZ. Kongres gromadzi przedstawicieli wszystkich Cywilizacji i daje możliwość wzięcia udziału w głosowaniach – można o nim myśleć jako o swoistym parlamencie. Zakłada go cywilizacja która nawiąże kontakty z innymi i wynajdzie technologię „Prasa Drukarska”.


Więcej na temat Sid Meier's Civilization V: Nowy Wspaniały Świat (Brave New World)
Artykuły (1)Galerie (1)

Polacy w grze!, Dodatkowo inne cywilizacje, Nowe jednostki i budynki, Zmiany w mechanice gry, Szlaki handlowe, Turystyka
Dodatek to nie nowa gra…, Kongres mało rozbudowany
9.0
Oceń grę:
Producent: Firaxis Games
Wydawca: 2K Games
Dystrybutor PL: Cenega Poland
Gatunek: Strategia
Dostępna na: PC
Brak oceny
Podobne produkty, które mogą Cię zainteresować
Anno 2070
Civilization V
Program Satyryczny "Galaktyczny Informator Gracza" (GIG11) - Klient
GTA 4



Publicystyka
Copyright © 2011 by Strefa Imperium Gier. All rights reserved. Kreacja i wdrożenie: DP Design Studio & Programista PHP - akmiecik.com
stat4u